czwartek, 27 marca 2014

Czasoumilacze J. Niezwykła odsona szczoteczki.

J. usilnie trenuje celowanie i trafianie.


Dostał więc swój pierwszy prawdziwy zestaw do pracy.

Zestaw składa się ze słomek różnej długości oraz szczoteczki BabyOno
Której to zazwyczaj używam do doczyszczania słomek w bidonach, niekapkach i innych sprzętach gdzie tradycyjną szczotka czy zmywakiem nie wjadę. Czyszcze też nimi filtr w pralce i inne trudnodostępne miejsca w domu.

J. potrafi poświęcić się zadaniu bez reszty przez całe 5 minut, co uważam za naprawdę duży sukces jak na ledwo roczniaka.

Zachwyt budzi w młodym to, że drucik jest w miarę długi ma 14cm, a somki tak dobrane żeby raz wystawał z drugiej strony bardziej, a raz wcale.
Pełne skupienie

Wystaje
Wyjmowanie
Jak widać szczoteczka jest tej samej średnicy co nasze słomki- stawia delikatny opór przez co troszkę trudniej ją włożyć.


Kiedy już J. nacieszył się wkładaniem i wyjmowaniem zauważył, że szczoteczka się wygina  w różne strony. Były to kolejne 2 minuty fascynacji.

Zaraz dostane conajmniej 10 wiadomości, że jak można dziecku dawać tak niebezpieczne rzeczy do zabawy- skrajna nieodpowiedzialność!

Szanowni Państwo byłam cały czas obok (jak zawsze) i doskonale widziałam co się dzieje. A działa się magia, pełne skupienie i wielki uśmiech kiedy się udało. Bardzo polecam.

Dostałam sporo pytań odnośnie szczoteczki. To standardowy zestaw do czyszczenia bidonów. Wiecie jaki syf zbiera się w takiej rurce w bidonie po 2 dniach? Wcześniej czyściłam patyczkami do uszu, ale bez porównania wygodniej jest szczoteczką. Pakowane po 4 w opakowaniu. Podejrzewam, że mają jeszcze wiele zastosowań niestandardowych ;)


7 komentarzy :

  1. ale skupienie! i pomysł extra!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj tak skupienie olbrzymie to jest to o czym pisała Montessori pochłonęła go praca w całości mogło się walić i palić... :)

      Usuń
  2. Koniecznie proszę o info gdzie kupiłaś taką szczoteczkę. Podejrzewam, że nasze rurki mają odpowiednią średnicę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ok szczoteczki to zestaw do czyszczenia słomek z bidonów BabyOno zaraz dopisze jeszcze kawałek postu bo bardzo dużo pytań dostałam na mail właśnie odnośnie tej szczoteczki

      Usuń
  3. dzięki za info o tych szczoteczkach, ja po prostu wymieniam bidony po dwóch tygodniach-rujnuje mnie to

    OdpowiedzUsuń
  4. pomysl super, ale ja od samego patrzenia na zdjecia mam ciary. brrrr slomki

    OdpowiedzUsuń
  5. genialne pomysły. Proste i większość elementów każdy ma w domu. :D

    OdpowiedzUsuń